Kusurlu ev nereye şikayet edilir?
Başvuru, uyuşmazlığın konusunun belirtildiği başvurunun, destekleyici belgelerle birlikte tüketici hakem heyetine sunulmasıyla yapılır. Tüketici hakem heyetlerine başvurular, Ticaret Bakanlığı’nın internet sitesinde yer alan başvuru formu kullanılarak yapılabilir.
Kusurlu malın değişimi kaç yıldır?
Diğer kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.
Kusurlu mal alanların hakları nelerdir?
6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma, malı ayıpsız bir malla değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.
Kusurlu ürün ne demek?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği anda taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uygun olmayan veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımayan ve sözleşmeye aykırılık oluşturan maldır.
Kusurlu daire ne demek?
İlgili kanunun 8. maddesinde yer alan ayıplı mal tanımının kapsamı geniş olmakla birlikte, ayıplı konutlara şu örnekler verilebilir: Konutun elektrik, doğalgaz, su gibi tesisat projelerinin tamamlanmamış olması Konutun sütun ve kirişlerinde tehlike yaratabilecek çatlaklar bulunması.
Ayıplı mal süresi ne kadar?
Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi nedeniyle eksik niteliklere sahip olması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.
Ayıplı malın ihbarı nasıl yapılır?
Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir şekle tabi olmadığından, yapılıp yapılmadığının ispatı da herhangi bir şekle tabi değildir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet ayrıca dava yoluyla da yapılabilir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.
Ayıplı mal için hangi dava açılır?
Arızalı mallar için talepler görev ve yargı yetkisine göre belirlenmelidir. Burada tüketici söz konusu olduğundan, arızalı mallar için talepler tüketici mahkemesine yapılır. Tüketici mahkemesi yetkili mahkemedir. Yetkili mahkeme, davanın açıldığı tarihte davalının ikametgahıdır.
Ayıplı mal için nereye başvurulur?
3480 TL ve üzeri değerindeki dosyalar için Tüketici Mahkemesine başvuruda bulunmalısınız. Arızalı mal durumunda, satın alınan ürünün tarihini ve fiyatını takip etmek ve satan şirketi görmek için fatura, fiş, satış sözleşmesi vb. kullanılır. Belgelerin saklanması gerekir.
Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?
Tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici uyuşmazlık çözüm kurulları ve tüketici mahkemeleri.
Aldığım ürün kusurlu ne yapmalı?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Kusurlu olmak ne demek?
Kelimenin tam anlamıyla eksiklik, kusur, düzensizlik anlamına gelen hata, hukuki anlamda iradedeki bir kusuru ifade eder. Bu nedenle, hata aynı zamanda iradedeki olumsuzluk olarak da tanımlanabilir.
Ev ile ilgili şikayetler nereye yapılır?
Alo 175 tüketici hattı
Ayıplı mal için nereye başvurulur?
3480 TL ve üzeri değerindeki dosyalar için Tüketici Mahkemesine başvuruda bulunmalısınız. Arızalı mal durumunda, satın alınan ürünün tarihini ve fiyatını takip etmek ve satan şirketi görmek için fatura, fiş, satış sözleşmesi vb. kullanılır. Belgelerin saklanması gerekir.
Tüketici haklarına şikayet edince ne oluyor?
İl Tüketici Uyuşmazlıkları Çözüm Kuruluna yapılan başvuru diğer tarafa bildirilir ve 30 gün içinde savunmasını sunması istenir. Sonuç raportörler tarafından dosya halinde hazırlanarak heyetin gündemine alınır.
Ayıplı konut davası hangi mahkemede açılır?
Taraflar arasındaki uyuşmazlık Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamına girdiğinden, davanın görülmesi Tüketici Mahkemesi tarafından yapılır.