Ateşleme sisteminin tanımı nedir?
Ateşleme sistemi, içten yanmalı motorlarda yakıt-hava karışımını tutuşturmak için yüksek sıcaklıkta kıvılcım üreten veya bir elektrodu ısıtan bir sistemdir. Benzinle çalışan kara taşıtlarında, kıvılcım ateşlemeli içten yanmalı motorlar çoğunlukla otomobillerde, SUV’larda, motosikletlerde ve kamyonetlerde kullanılır.
Ateşleme sistemi arızalı ise ne olur?
Ateşleme sistemindeki bir arıza nedeniyle, araç kranklansa bile motor çalışmaz. Yakıt verimliliği: Ateşleme bobininin arızalanması, aracın yakıt verimliliğini olumsuz etkileyebilir. Bu, aracın daha fazla yakıt tüketmesine neden olabilir.
Ateşleme sistemi çeşitleri nelerdir?
İki tip ateşleme sistemi vardır: klasik (distribütör ateşlemesi) ve elektronik ateşleme sistemleri. Elektronik ateşleme sisteminde platin ve kapasitörler yerine elektronik transistörler kullanılır.
Benzinli araçlarda ateşleme sistemi nasıl olur?
Benzinli motorlarda, silindirlerde sıkıştırılan yakıt-hava karışımı bir elektrik kıvılcımı ile ateşlenir. Bujinin elektrot uçları arasında oluşan yüksek voltajlı kıvılcım, silindirde yanmayı başlatır. Buna “ateşleme sistemi” denir.
Ateşleme sistemi parçaları nelerdir?
İŞLEVİ: Benzinli motorlarda yanma odasında sıkıştırılan yakıt-hava karışımının buji vasıtasıyla ateşlenmesini sağlar. PARÇALAR: Akümülatör, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve ateşleme kablosundan oluşur.
Ateşleme sistemi yakıtı etkiler mi?
Buji, aracın yakıt-hava karışımını ateşler ve motorun verimli çalışmasını sağlar. Bu nedenle yakıt tüketimine doğrudan etki eder.
Araç ateşlemeyi neden keser?
Araç Olasılıkları: Bu duruma genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlak neden olur. Bazı durumlarda, birden fazla bobini olan araçlar bobinlerden biri arızalanırsa ateşlemeyi tekler. Araç ilk çalıştırıldığında herhangi bir sorun olmaz. Sıcakken durur ve çalışmayı durdurur: Bu durumda, ateşleme bobini sıcakken akımı keser.
Ateşleme bujisi arızası nasıl anlaşılır?
Buji arızasının belirtileri nelerdir? Motorun rölantide çalışma sorunu var. Araç eskisi kadar hızlı çalışmıyor. Yakıt tüketimi belirgin şekilde artıyor. Gaz pedalına basıldığında motor tekliyor ve çekiş sorunları yaşıyor. Marş motoru çalıştırıldığında motor yavaş çalışıyor veya hiç çalışmıyor.
Ateşleme zayıf olursa ne olur?
Ateşleme bobini arızası: Aracın çekişi azalır ve bu yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası aracın performansını anında düşürür ve yakıt tüketimini artırır.
Ateşleme kaynağı nedir?
Tutuşma Kaynakları Patlamaya neden olan koşullar mevcut olduğunda, patlamanın meydana gelmesi için bir tutuşma kaynağının mevcut olması gerekir. Bu yangının kaynakları genellikle şunlardır: Nedenler arasında elektrikli ekipman, sıcak yüzeyler, mekanik sürtünme ve kıvılcımlar, açık alevler ve statik elektrik bulunur.
Buji kaç volt ile çalışır?
Yanma odasında hava-yakıt karışımının yanmasını sağlayan buji, voltaj farkları nedeniyle kıvılcım üretir. Buji elektrotları arasında oluşan kıvılcım için ateşleme bobini tarafından 20.000 ila 100.000 volt arasında bir voltaj kullanılır.
Ateşleme bobinin görevi nedir?
Endüksiyon bobini veya ateşleme bobini, benzinli bir motorun silindirinde sıkıştırılan hava-yakıt karışımını ateşlemek için kullanılan mekanik parçadır.
Ateşleme yapan motor neden çalışmaz?
Ateşleme sistemi sorunları: Buji, ateşleme bobini veya distribütör gibi ateşleme sistemi bileşenlerinin arızalanması motorun çalışmamasına neden olabilir. Eksik veya kirli motor yağı: Yetersiz motor yağı veya aşırı kirli yağ motorun çalışmamasına neden olabilir.
Araba ateşleme sistemi nasıl çalışır?
Ateşleme bobini, aküden çekilen 12 voltluk akımı 18.000 ile 24.000 volt arasında indüklenen akıma (aralıklı akım) dönüştürür. Bu akım bobin kablosu aracılığıyla distribütör kapağına ve ardından distribütör kasnağına iletilir. Distribütör kasnağı motorun dönme kuvvetiyle tahrik edilir ve akımı bujilere dağıtır.
Buji kablolarından biri çıkmış ise motor nasıl?
Buji kablolarından biri koptuğunda motor çok sarsıntılı çalışır ve ateşleme arızası meydana gelir.
Hangisi ateşleme sisteminin görevidir?
Ateşleme sisteminin görevi silindir içerisindeki yakıt-hava karışımını ateşlemesini sağlamaktır. SİSTEMİN ÇALIŞMA PRENSİBİ: Kontak anahtarını çevirdiğimizde devre açılır, yani akü devreye girer ve depolanan akımı (voltajı) endüksiyon bobinine gönderir.
Direkt ateşleme sistemi nedir?
Elektronik ateşleme sistemi, doğrudan ateşleme sistemi olarak da adlandırılır, ateşlemeyi manuel yerine otomatik olarak gerçekleştiren bir sistemdir. Bu sistem, motorun yanma odasındaki hava-yakıt karışımını motor durumuna bağlı olarak optimum zamanda ateşleyerek motorun daha iyi çalışmasını sağlar.
Ateşleme sisteminde hangi ayar yapılır?
Araçtaki ateşleme sistemi ayarlarından biri buji ayarı, diğeri ise platin ayarıdır. Bu ayarlar gelişmiş ayarların işlevlerini en iyi şekilde yerine getirmesine yardımcı olur.
Ateşleme sırası nasıl bulunur?
Çok silindirli motorlar için ateşleme sırasını bulmak için, varsa araç kataloğuna bakarız. Araç kataloğu yoksa, krank milini dönüş yönünde çeviririz ve ilk silindirin egzoz valfinin açılıp kapanmasını kontrol ederiz. Ateşleme sırası daha sonra egzoz valfi açılan veya kapanan silindirdedir.